Jak wypromować bloga dzięki Google Keyword Tool

W nawiązaniu do zamieszczonego na łamach Domowego Systemu Zarabiania wpisu „Sześć prostych kroków na to jak wypromować bloga, powiem, jak wykorzystać do jego promocji darmowe narzędzie, czyli Google Keyword Tool i dzięki temu będziesz jeszcze lepiej wiedzieć, jak wypromować bloga i to bez względu na to, czy wykorzystasz to w swoim biznesie, czy też nie.

jak wypromować bloga dzięki Google Keyword ToolAby dowiedzieć się jak wypromować bloga będziesz potrzebował do tego specjalistyczne narzędzia. Przy czym nie koniecznie muszą być one płatne, akurat w tym przypadku chcę omówić zupełnie darmowe narzędzie, a mianowicie Google Keyword Tool.

No to teraz uważaj, bo zdradzę Ci sekret, o którym mówi się tylko na szkoleniach dla wtajemniczonych, ale wówczas trzeba za to zapłacić. 

 Cóż to jest, to Google Keyword Tool?

Otóż najprościej mówiąc Google Keyword Tool jest to sposób na, to aby dowiedzieć się czego oczekuje od Ciebie Twój potencjalny  klient.

 Jest to część Google AdWords (czyli płatnej reklamy w Google) – jeśli masz już tam swoje konto, to nie będziesz musiał za każdym  razem wpisywać „śmiesznych znaczków” potwierdzając, że jesteś człowiekiem, a nie maszyną szpiegującą. Tak na marginesie dla osób, które mają już konto w Google AdWords, (o którym powiemy sobie w późniejszym czasie) wchodzi się do Google Keyword Tool z zakładki „Narzędzia i analiza” wybierając opcję: „Narzędzie propozycji słów kluczowych”.

Jak już wspomniałem w poprzednim wpisie nie jest ważne, co Ty chcesz przekazać lub przedstawić – ważne jest to, co chce się dowiedzieć osoba, do której próbujesz dotrzeć. I aby zgłębić ten temat musisz się dowiedzieć czego oczekuje Twój odbiorca.

I tutaj pomocnym narzędziem okazuje się właśnie Google Keyword Tool, dzięki któremu możesz się tego dowiedzieć.

Dzięki temu dowiesz się jak dotrzeć do zainteresowanych osób i jednocześnie dostaniesz kolejną podpowiedź jak wypromować bloga.

Wyobraź sobie teraz, że robisz np. wpis na bloga. Jednocześnie oczywiście promujesz go na jakąś frazę (np. „Jak wypromować bloga”), którą uważasz za słuszną, tzn. taką, którą potencjalny odbiorca będzie chciał wg Ciebie przeczytać. Zrobiłeś świetny wpis z zupełnie unikalną treścią i wypromowałeś go na tą frazę.
A tymczasem po miesiącu, dwóch, trzech nie ma na nią żadnych (albo prawie żadnych) wejść, mimo, że fraza jest wysoko za indeksowana w Google. Dlaczego tak się dzieje?

Na początku też miałem z tym problem. Nie miałem kompletnie pojęcia o co chodzi i zadawałem sobie pytanie, skoro prawie nikt nie wchodzi na mój wpis, to jak ja wypromuję swojego bloga? I w końcu co powiem osobom, z którymi współpracuję, aby też wiedziały, jak wypromować swoje blogi?

Ponieważ nie tylko ja miałem z tym problem w swoim biznesie (a skoro to czytasz, to być może i Ciebie on dotyka, bo wiedza o tym jak wypromować bloga przyda się w każdym biznesie), to teraz Domowy System Zarabiania wyjawi Ci ten sekret.

O tym co chce przeczytać nasz odbiorca (czym jest zainteresowany) dowiemy się właśnie z Google Keyword Tool.

Tak na marginesie jest to darmowe narzędzie od wujka Google, które właściwie nie ma sobie równych, czyli żadnego odpowiednika ukierunkowanego na tą właśnie wyszukiwarkę. A pozwolisz, że o innych póki co nie będę wspominał, bo jak wiesz w chwili obecnej prawie wszystko opiera się właśnie o Google.

Gdy będziesz już wiedzieć, o co w tym chodzi będziesz też wiedzieć, jak wypromować bloga.

Przejdźmy zatem do meritum.

Klikamy w Google Keyword Tool i w miejscu „Słowo lub wyrażenie” wpisujemy frazę, na którą chcemy promować swój wpis. Załóżmy, że jest to fraza „jak wypromować bloga”, po czym  w „Typach Dopasowania” z boku z lewej strony zaznaczmy (co bardzo ważne) „ścisłe”, bo w wyświetlonej wersji mamy domyślnie zaznaczoną opcję „przybliżone”. To już wielu wprowadziło w błąd, którego Ty nie popełniaj.
Po czym klikamy „Szukaj”. Wyświetli się nam tabelka, z której dowiemy się ile osób miesięcznie klika właśnie w tą frazę, tak globalnie (na całym świecie), jak i lokalnie (w Polsce).
Dowiemy się też, czy konkurencja jest niska, średnia, czy wysoka. Konkurencja ta dotyczy co prawda płatnej reklamy w AdWords, ale jest to wskazówka, którą warto wziąć pod uwagę.
jak wypromować blogaPoniżej natomiast wyświetlą się nam Propozycje słów kluczowych. I to w wielu przypadkach może okazać się najbardziej potrzebną dla nas wskazówką. Bowiem dowiesz się tutaj na jakie inne – podobne frazy ludzie klikają. W naszym przypadku na chwilę obecną mamy tylko dwie propozycje słów kluczowych. Przy innych frazach będziesz mieć ich znacznie więcej.
Wskazówka dla Ciebie – dobrze jest wypozycjonować się na frazy, na które klika miesięcznie min. 2000 osób, co oczywiście nie zawsze będzie możliwe.  Czasami będziesz musiał zweryfikować swoją frazę i wybrać taką, którą wybiorą Twoi odbiorcy.
Klikając w konkretną frazę przeniesie nas na stronę, tak jakbyśmy w wyszukiwarkę Google wpisali tą frazę i to pozwoli dowiedzieć Ci się
 ile stron jest na nią za indeksowanych, a to dość cenna podpowiedź, bo jak wiesz przy wysokich wskaźnikach będzie trudniej się dobrze wypozycjonować.

Podsumujmy może, czego dowiesz się dzięki Google Keyword Tool :

  • będziesz wiedzieć ile osób klika na daną frazę, czyli dowiesz się, czego szuka osoba, do której chcesz dotrzeć,
  • dowiesz się też jaka jest konkurencja przy tych słowach kluczowych, które Ciebie interesują,
  • ustalisz, czy zweryfikować swoją frazę, wybierając dla siebie optymalną,
  • będziesz wiedzieć ile stron jest za indeksowanych na wybraną przez Ciebie frazę, 
  • Google Keyword Tool pozwoli Ci też lepiej ustalić priorytety, aby wiedzieć jak wypromować bloga.

To byłoby na tyle. Chyba, że masz jeszcze jakieś pytania. Myślę, że teraz będziesz już lepiej wiedział jak wypromować bloga wykorzystując do tego Google Keyword Tool.

Domowy System Zarabiania przedstawił sposób na to, jak wypromować bloga wykorzystując do tego Google Keyword Tool.

A jeśli już wiesz jak wypromować bloga, to teraz możesz przystąpić też do Familo – dawniej Klub Konsumenta i zacząć zarabiać na swoich zakupach! (Zobacz też familo opinie).

Uwaga! W następnym wpisie powiemy sobie, jak zabezpieczyć bloga, aby nie paść ofiarą włamania.

Jeśli chcesz zobaczyć na czym zarabiam przez internet, to zapisz się teraz na newsleter i odbierz atrakcyjne bonusy (w górnej części po prawej stronie). 

PS
27.08.2013.
Właśnie stało się i Google przestało udostępniać narzędzie Keyword Tool w ofercie publicznej – teraz można korzystać z tego narzędzia w nieco zmienionej formie posiadając swoje konto w Google AdWords.

4 myśli nt. „Jak wypromować bloga dzięki Google Keyword Tool

  1. AndrzejKiszkiel

    Szczerze gratuluję. Podoba mi się styl pisania. Potrafisz zainteresować, zaintrygować i stosujesz świetną technikę nie dopowiadając wszystkiego do końca. Domyślam się w jakiej dziedzinie działasz gdyż mamy wspólnych znajomych ale umiejętnie trzymasz to ” w tajemnicy”. Sam do Ciebie zaraz napiszę w sprawie tego sklepu internetowego.

    Odpowiedz
  2. Radek

    Świetny i wyczerpujący artykuł. Również ostatnio pisałem na temat narzędzi do analizy słów kluczowych (nagrałem nawet filmik jak się tego obsługuje). Bez analizy ani rusz, to wskazówka szczególnie dla początkujących. Jeśli chcesz aby Twój serwis był odwiedzany zobacz najpierw czego ludzie szukają.

    Odpowiedz
  3. Mati

    Czy Google AdWords się jeszcze opłaca? Czy warto inwestować w ten typ reklamy? Szukam odpowiedzi na te pytanie, ponieważ ostatnio słyszałem, że teraz AdWords jest bardzo drogie.

    Odpowiedz
    1. Marek Nowacki Autor wpisu

      Odpowiem dość przewrotnie, gdyby się nie opłaciło, to nikt by się w AdWords nie ogłaszał.
      Trzeba tylko odpowiednio dobrać treść, aby trafić jak najlepiej w target i przekierować odbiorcę na stronę z zapisem na listę, podpiąć tam kilka wiadomości i po nawiązaniu relacji zaproponować mu sprzedaż.
      Najlepiej zacząć testy od stosunkowo niewielkich kwot i zwiększać je wraz ze wzrostem przychodów lub w razie ich braku zmieniać treść, bądź sekwencję wiadomości.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *