Jak zatrzymać czytelnika na blogu – 3 sekretne sposoby

W poprzednim wpisie dowiedziałeś się o fenomenalnym systemie reklamowym pozwalającym przy okazji bardzo dobrze zarabiać, czyli o Traffic Monsoon, a dzisiaj powiemy sobie o tym, jak zatrzymać czytelnika na blogu.

jak zatrzymac czytelnikaProwadząc bloga, chcemy mieć efekty, a te oceniane są (np. przez analitykę u wujka google) po średnim czasie, jaki spędza na naszym blogu Czytelnik.

Musimy więc poznać kilka sekretnych technik, dzięki którym zatrzymamy czytelnika na stronie i będziemy w oczach google wyglądać na rzetelny blog.
To bowiem przyczyni się również do wypozycjonowania naszych wpisów na pierwsze strony.

Żeby nie przeciągać, to od razu przejdę do sedna, czyli do konkretów pozwalających na zatrzymanie czytelnika przez dłuższy czas na naszym blogu.
[getall-lock id=”287″]

To wg mnie najważniejsze trzy sposoby na zatrzymanie czytelnika na blogu:

  • nasze wpisy muszą być ciekawe i wartościowe (jak będziesz lać wodę, to z czasem będziesz tracić swoich czytelników zamiast ich zatrzymać na blogu),
  • po drugie: musisz umiejętnie przekierowywać czytelnika z wpisu na wpis,
  • i po trzecie zastosuj wtyczki na bloga, które również będą przekierowywać na inne wpisy.

Pokrótce omówię i nieco rozbuduję te punkty.

       Co do ciekawych i wartościowych wpisów,

to przede wszystkim staraj się stosować tajemnicze nagłówki. Mogą, a nawet powinny być one kontrowersyjne, budzące ciekawość i pobudzające wyobraźnię czytelnika. Po ich przeczytaniu musi on chcieć jak najszybciej przeczytać resztę.

Same wpisy też muszą być ciekawe – wiem nie jest to prosta sprawa. W każdym razie moja podpowiedź jest taka. Pisząc pierwsze zdanie, myśl już o następnym. Chodzi mi o to, aby pierwsze zdanie powodowało chęć przeczytania następnego, a drugie kolejnego i trzecie następującego po nim i … tak do końca, aby wprost przygwoździć czytelnika i zatrzymać go jak najdłużej.

        Skąd brać pomysły na wpisy?

Jeśli wyczerpią Ci się już własne pomysły, to warto skorzystać z podpowiedzi, które możesz uzyskać – wiesz gdzie?
U swojej konkurencji!
Tak, właśnie u konkurencji, bo oni opisują te same lub podobne punkty widzenia, wykorzystując do tego zupełnie inne tematy i podejście.
Czytasz więc taki wpis, po czym robisz szkic pod swój wpis i opisujesz go po swojemu swoimi słowami.
Jak już naprawdę nie masz żadnego pomysłu, to możesz skorzystać z gotowych wpisów, umieszczonych w takich portalach jak np. artelis.pl, gdzie możesz przedrukować artykuł i zamieścić go u siebie pod warunkiem, że zachowasz nazwisko jego autora.

Mała podpowiedź, gdy przychodzi Ci jakiś pomysł na wpis, to od razu zapisz go sobie na blogu jako szkic i w opisie wpisz jakie podtematy chcesz do tego wykorzystać, czy też całe zdania, które Ci się w danej chwili nasuwają. Być może nigdy go nie zastosujesz, ale w większości  przypadków prędzej bądź później raczej z niego skorzystasz.

Ponieważ każdy wpis powinniśmy pozycjonować, to dobrze jest przemyśleć jakie frazy kluczowe chcemy zastosować, aby je umiejętnie wpleść w treść artykułu.
Możesz wykorzystać do tego np. planer słów kluczowych (darmowe narzędzie od wujka Google), aby wiedzieć jakie słowa czytelnicy wpisują w wyszukiwarkę. Tak na marginesie, bo nie jest to tematem tego wpisu nie staraj się pozycjonować na jedno słowo kluczowe, a raczej wykorzystuj frazy z tzw. szerokiego ogona, czyli po dwa, trzy, a nawet cztery słowa. Dotrzesz wówczas do mniejszej liczby czytelników, ale do nich dotrzesz. I będą to osoby konkretnie tym zainteresowane.

       Zadbaj również o to, aby Twoje wpisy były odpowiednio sformatowane.

Wielu blogerów popełnia błąd, nie formatując treści tekstu.
Artykuł, który nie jest podzielony na nagłówki i nie jest sformatowany, czyta się naprawdę ciężko. Co innego, jeśli wypunktujemy najważniejsze kwestie, podzielimy go na podtytuły czy pogrubimy lub podkreślimy to, na co warto jest zwrócić szczególną uwagę.

Przekierowywanie z wpisu na wpis.

Wielokrotnie zdarza się tak, że odbiorca, który przeczytał tekst od przysłowiowej deski do deski jest spragniony większej wiedzy. Dlatego też należy mu to umożliwić.
Jak to zrobić?
jak zatrzymac czytelników na bloguNajlepiej poprzez linki, które możemy umieszczać w artykule lub tuż pod nim.
Oczywiście powinny one sprowadzać czytelników do innego artykułu na naszej witrynie, choć po części związanego z tematem, który przez czytelnika przeglądany jest obecnie.

Zostawiamy więc w danym wpisie linki do innych wpisów, ale z głową, tak, aby w ostatecznym rachunku przekierować czytelnika nawet przez kilka wpisów by ostatecznie wylądował tam gdzie chcemy – w konkretnym wpisie lub stronie zewnętrznej, co nie zawsze da się zrobić.
Ale to i dobrze, bo nasz blog nabiera w oczach czytelnika większego znaczenia i staje się bardziej urozmaicony.

Wtyczki, które przekierowują na inne wpisy.

Zdecydowanie najpopularniejszą platformą blogową jest WordPress.
Oczywiste jest, że platforma ta daje nam możliwość skorzystania z szeregu praktycznych wtyczek. Są tu także i te, które pomogą nam w zatrzymaniu na blogu czytelników. Przykładowymi wtyczkami są tu Yet Another Related Posts Plugin (YARPP), WordPress Related Posts, Wp-Thumbie – Related Posts with thumbnails for WordPress czy nRelate Related Content.
Wszystkie odpowiadają za automatyczne publikowanie postów powiązanych z danym wpisem i również pozwalają zatrzymać czytelnika na naszym blogu.

Pozostałe elementy decydujące o oglądalności bloga to:

Wygląd bloga.
Warto w tym miejscu podkreślić, że większość odbiorców to wzrokowcy.
Jeśli zatem image bloga do nich nie przemówi, to szybko zrezygnują oni z przeglądania danej witryny.

Gościnne posty.
Wielu blogerów na swoich blogach publikuje nie tylko swoje treści, ale również artykuły osób trzecich. Niemniej jednak w żadnym wypadku nie mogą być to treści skopiowane z innych portali.
Jeśli już się na taki krok decydujemy, należy poprosić danego autora o autorski wpis lub też przeprowadzić z nim wywiad i umieścić go na stronie głównej. To również jest ważne, ponieważ czytelnicy często nie przeglądają podstron, a skupiają się jedynie na głównej witrynie danego bloga.

Social Media.
Chcąc zatrzymać przy sobie czytelników, otworzyć się również trzeba na nowe trendy. Między innymi pomyśleć tu musicie o social mediach, a więc na przykład mediach społecznościowych. Zaliczymy do nich portale Facebook, Twitter czy cieszące się coraz większą popularnością Google+.
Każdy wpis powinien mieć możliwość udostępnienia go za ich pośrednictwem.
[/getall-lock]

Pytanie, czy stosujesz chociaż te trzy podstawowe sposoby na zatrzymanie czytelnika na blogu?

W kolejnym wpisie dowiesz się co zrobić, aby być zdrowym wykorzystując do tego suplement diety laminina i jeszcze przy tym dobrze zarabiać.

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m.in. poprzez poniższe frazy kluczowe:

  • jak na blogu zatrzymać czytelnika
  • jak zatrzymać czytelnika
  • jak zatrzymać czytelnika na blogu
  • jak zatrzymać czytelnika na blogu wtyczki
  • jak zatrzymac czytelnika na stronie
  • sposoby jak zatrzymać czytelnika
  • sposoby jak zatrzymać czytelnika na blogu
  • trzy sposoby na zatrzymanie czytelników
  • zatrzymanie czytelnika na blogu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *