Jak nagrać webinar (szkolenie online) za darmo

W poprzednim wpisie dowiedziałeś się, jak działa Szkoła Biznesu Internetowego, a dzisiaj bardziej techniczna wiedza, czyli jak za darmo nagrać webinar, szkolenie lub spotkanie internetowe.

Osoby zainteresowane tą tematyką wielokrotnie już próbowały znaleźć na to sposób, aby bezpłatnie nagrać spotkanie, webinar bądź rozmowę prywatną pomiędzy sobą.

jak nagrywać webinary za darmoJednak tyle razy ile próbowały takie nagranie wykonać, to tyle samo uderzały głową w mur, bo okazywało się, że wykonanie takiego nagrania za darmo jest praktycznie niemożliwe.

Dlatego wykorzystaj tę instrukcję jak najlepiej dla siebie, chociaż nie ukrywam, że trochę zachodu przy tym nagraniu jest, ale jak zapamiętasz krok po kroku, jak to zrobić, to z pewnością na przyszłość nie będzie już dla Ciebie problemem jak nagrać za darmo takie spotkanie, webinar czy rozmowę.

Przejdźmy więc do konkretów.

Pokaże Ci sposób, gdzie nagranie będziesz mieć tylko dla siebie.
Pierwsze co musisz zrobić to założyć sobie swoje konto w „Google +”. Najlepiej założyć najpierw pocztę w gmailu, bo później założenie konta w „google plus” jest dużo prostsze.

[getall-lock id=”287″]

Jeśli masz już pocztę w gmailu, to klikasz w plusik przed Twoim imieniem i jesteś już w Google Plus:
Konto w gamilu

Teraz wchodzimy w zakładkę z napisem „Główna” do góry z lewej strony, jak na tym obrazku:
jak nagrać film za darmo dzięki google
i wybieramy z rozwijanej zakładki „hangouts” – tutaj:
jak nagrać film za darmo


Następnie klikamy w „Hangouty na żywo”:

                                                                                                      jak nagrać webinar poprzez Hangout

Teraz wchodzimy dalej klikając w klawisz z napisem „Otwórz Hangout na żywo”.
Hangout na żywo

Ok, teraz w oknie, które nam wyskoczy z napisem „Hangout nadawany na żywo”:
wpisujemy nazwę i nic więcej nie musimy wpisywać.
Ale na dole robimy taki myk, że w okienku „odbiorcy” kasujemy zamieszczone już tam domyślnie „Publiczne” i klikając w to puste okienko rozwinie nam się lista wszystkich grup osób.

Wybieramy sobie taką, która nam najlepiej pasuje np. „Rodzina”, lub która ma zero uczestników i dodajemy ją do listy. Zamiast tego możemy też dodać jakąś jedną konkretną osobę klikając na ikonkę osoby znajdującą się na końcu z prawej strony tego okienka.
Nie musi przy tym to być znajoma osoba, bo możemy  wybrać sobie kogoś o kim wiemy, że w czasie, kiedy będziemy nagrywać nasz webinar lub jakieś spotkanie, to ona i tak nie będzie tym zainteresowana. 🙂
wykorzytsaj hangout do nagrywania
Te działania sprawią, że podświetli nam się na dole okienko „Udostępnij” i oczywiście w nie klikamy.
hangaut - udostępnienie

W ten sposób przenosi nas na ostatnie już okienko przed otwarciem hangautu:
otwórz hangaut
No i wreszcie otworzy nam się nowa karta – ta najważniejsza umożliwiająca nagrywanie internetowych webinarów, spotkań, bądź rozmów, czyli taka:
Nowa karta hangaut

Tutaj wyłączamy kamerę, (która włączy się nam automatycznie), po czym klikamy w „Pomiń” i w następnym oknie rozpoczynamy nagrywanie hangoutu (po uprzednim wybraniu ekranu, który chcemy nagrywać) i na dole klikamy w „Rozpocznij transmisję:
Rozpoczynamy nagrywanie hangoutu
I gdy wyświetli się nam ten napis:

rozpocznij transmisję webinaru
to klikamy ok.

Ważna uwaga!
Jak rozpocznie się nagrywanie, to musisz wiedzieć, że wszystko, co będziesz robić na ekranie również zostanie nagrane.

Ok. hangaut nagrany, teraz pora na to, aby go sobie obejrzeć ponownie, albo udostępnić znajomym.

Po zakończeniu nagrywania wchodzimy w nasze konto na Youtube, które jest bezpośrednio połączone z naszym kontem w Google Plus (bo Youtube został już jakiś czas temu kupiony przez Google).
Aby z Google Plus przejść do Youtube klikamy w taki kwadracik złożony z samych kropek (do góry z prawej strony) – patrz zdjęcie:
przejdź z Google Plus na konto Youtube
i z listy, która nam się rozwinie klikamy na Youtube:
przechodzimy do konta na YouTube

I na koncie youtube wchodzimy na nasze „Studio twórców”:
wchodzimy w studio twórców

po czym pokażą się nam nasze wszystkie filmy (w tym hangouty) i tutaj zmieniamy ustawienia, aby np. film nie wyświetlał się publicznie.

edytujemy konkretny hangoutKlikamy w „Edycję” i mamy do wyboru kilka zakładek – nas interesuje ta pierwsza, czyli „Informacje i ustawienia”. 

wybieramy zakładkę z ustawieniamiI następnie wybieramy stosowną zakładkę, aby naszego filmu nikt poza nami nie mógł obejrzeć, czyli „Niepubliczny”.
wybieramy stosowną zakładkęOczywiście, jak chcemy, to możemy go komuś udostępnić.


Ok. To już wszystko.

Powiem szczerze, że sam nie myślałem tworząc ten poradnik, że aż tyle się tego nazbiera, bo w praktyce, to jest znacznie szybsze i prostsze do wykonania.
Robi się to dosłownie z marszu w parę chwil (mnie do rozpoczęcia nagrania wyszło ostatnio 70 sekund). 🙂

No ale najpierw trzeba opanować te podstawowe kroki, aby wiedzieć, jak nagrać webinar, szkolenie, czy też spotkanie za darmo.

Tak na marginesie w ten sposób możesz wykorzystać również hangout i prowadzić rozmowę z wieloma osobami na żywo (oczywiście darmowo).
I co ważne te osoby nie muszą mieć konta w Google Plus, wystarczy, że im podasz link do spotkania i jest to dużo lepsze jakościowo niż grupowa rozmowa na Skype.

Oczywiście możesz to wykorzystać również do nagrania hangoutu na żywo, choć to robi się w dużo prostszy sposób.

Mam nadzieję, że pomogłem Ci w tym, jak nagrać webinar lub jakiekolwiek inne wydarzenie w necie.

Jeśli tak, to wcale się nie pogniewam, jak dasz mi plusik i polubisz na fb. 😉

Mam nadzieję, że ta darmowa wiedza przekazana za pośrednictwem portalu Domowego Systemu Zarabiania pomogła Ci w rozpoznaniu tego tematu.

I mam nadzieję, że ta instrukcja jest dla Ciebie zrozumiała.

[/getall-lock]

Jak chcesz skorzystać z mojej wiedzy i zacząć zarabiać przez internet, to zapraszam do współpracy.

 

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m.in. poprzez poniższe frazy kluczowe:

  • jak nagrać webinar
  • jak nagrać webinar online
  • jak nagrać webinarium
  • jak nagrać webinar z youtube
  • jak darmo nagrać webinar
  • jak nagrać szkolenie online
  • jak nagrać szkolenie z internetu
  • jak nagrać szkolenie
  • jak nagrywać webinar
  • nagrywanie filmow na hangouts

30 myśli nt. „Jak nagrać webinar (szkolenie online) za darmo

  1. Torreador

    Panie Marku, czy nie za duże zagęszczenie słów kluczowych w nagłówkach? A tak poza tym, bardzo pożyteczny tutorial. dzięki i powodzenia, chociaż wolałbym więcej luzu w pisaniu tematów, mniejsze uwarunkowanie na wyszukiwarkę a większe na użytkownika.

    Odpowiedz
    1. Marek Nowacki Autor wpisu

      Wiesz, że też takie wrażenie odnoszę, ale z drugiej strony w jaki sposób mnie znalazłeś?
      Google ma widzisz swoje wymagania i niestety często trzeba się do nich nagiąć (czasem trochę kosztem czytelnika), aby znaleźć się wysoko w wyszukiwarce, a jak widzę na chwilę obecną, to po kilku dniach od zamieszczenia wpisu – na frazę „jak nagrać webinar za darmo” jestem już na 4 miejscu, a na frazę: „jak nagrać webinar” na 10 – więc jest dobrze.
      Myślę, że każdy by tak chciał po kilku dniach.
      Jednak w tym co mówisz masz rację, ale to jest pewna głębsza strategia i już za miesiąc, dwa nie będzie to tak źle wygladać, a wpis będzie jeszcze wyżej 🙂
      Chociaż sam nie jestem z tego zadowolony, że takie manewry trzeba stosować, aby pogodzić jedno z drugim…

      Odpowiedz
  2. daniel3

    Na pana blogu niejednokrotnie znalazłem bardzo pomocne informację. Mam pomysł na nagrywanie swoich szkoleń i fajny pomysł Pan mi podsunął.

    Odpowiedz
    1. Marek Nowacki Autor wpisu

      Aż tak źle to wygląda, że mi na Pan mówisz Danielu?
      W sieci nie ma Panów, a ja jestem Marek, ok? 🙂
      A swoją drogą chętnie dowiedziałabym się do czego zainspirował Cię ten wpis.
      I myślę, że nie tylko ja bym się tego chętnie dowiedział…
      Ja, jak widzisz dzielę się swoją wiedzą i tylko zdecydowanie na tym zyskuję.

      Odpowiedz
  3. Janusz

    Nie wiedziałem, że G+ ma takie opcje… W internecie panuje negatywna opinia o tej usłudze, ale okazuje się, że posiada kilka pożytecznych funkcji 😀

    Odpowiedz
  4. piechota

    Z tego co wiem google + niedługo przestanie istnieć, pozostaną jedynie jego niektóre funkcje

    Odpowiedz
    1. Marek Nowacki Autor wpisu

      Nic mi o tym nie wiadomo, ale dzisiaj wszystko jest możliwe.
      Póki co korzystajmy z tego co jest.
      Pozdrawiam

      Odpowiedz
      1. Iwona

        Też powzięłam informację, że G+ ma zniknąć. Swoją drogą mam wrażenie, że to tylko nieudolny pomysł skopiowania FB i Linkedin.

        Odpowiedz
  5. Alicja

    Doskonały patent dla agencji marketingowych działających na terenie calego kraju lub też poza jego granicami, chcąc pozyskać nowych klientów organizacja takiego małego eventu może dużo dać 🙂

    Odpowiedz
  6. Folder

    Szczerze mówiąc też nie wierzyłem w G+. Ale skoro Marek mówisz, że to lepsze nawet niż rozmowa na Skypie to muszę przetestować. Jeśli nie wykorzystam do nagrywania webinarów to może chociaż posłuży do kontaktowania się z innymi.

    Odpowiedz
    1. Marek Nowacki Autor wpisu

      Tak szczerze polecam, bo już w paru takich „większych” spotkaniach brałem udział 🙂

      Odpowiedz
  7. Estera

    Szczerze mówiąc to nie miałam pojęcia, że można zrobić takie coś na G+. Myślałam, że tylko Youtube się do tego nadaje 🙂

    Odpowiedz
  8. Awodent

    Mam konto w Google + ale nie wiedziałem, że nasza korporacja umożliwia nam takie coś. Jestem zaskoczony i tym samym dziękuje Panie Marku za uświadomienie mnie. 😀

    Odpowiedz
  9. Adrian

    Próbowałem nagrywać webinaria ale nie spotkały się z dużym zainteresowaniem – zerowy oddźwięk. Co mogę robić nie tak?:/

    Odpowiedz
    1. Marek Nowacki Autor wpisu

      Dobre pytanie Adrianie.
      Otóż, aby uzyskać oddźwięk po webinariach (webinarach) musisz wcześniej określić sobie do jakiej grupy docelowej je kierujesz.
      Nie możesz np. kierować webinaru nt. restrukturyzacji przedsiębiorstw do tzw. wszystkich odbiorców, albo co gorsze do grupy zainteresowanej „specyficznymi przepisami kulinarnymi”.
      Jeśli natomiast kierowałeś to do właściwej grupy docelowej, to oznacza to tyle, że Twój przekaz był niewłaściwy, albo nie zainteresował odbiorców.
      Jest wiele kursów o tym, jak prowadzić webinary, aby wciągnąć słuchaczy do dyskusji i podtrzymywać ich uwagę.
      Nie sztuką bowiem jest tylko mówić o tym, co masz do przekazania, ale zrobić to w takim sposób, aby po pierwsze czytelnik słuchał z zaczerwionymi policzkami i po drugie chętnie wchodził w interakcję z głównym mówcą.
      Nie będę tutaj mówić z jakich kursów możesz skorzystać, bo nie jest to domeną tego bloga, natomiast jeśli jesteś tym zainteresowany, to zwróć się do mnie na priv.
      Pozdrawiam i życzę Ci właściwego odbioru Twoich webiarów.

      Odpowiedz
    1. Marek Nowacki Autor wpisu

      Witaj Olgo zapraszam do zapoznania się z moją koncepcją pojmowania biznesu internetowego.

      Odpowiedz
  10. Daro

    Wiele razy zastanawiałem się nad nagraniem webinarów, ale zawsze coś i nie wiedziałem jak się zabrać do tego. Po przeczytaniu wpis może w końcu się zmotywuję i nagram.

    Odpowiedz
  11. Klara

    Przydatne i pożyteczne zwłaszcza jak ktoś ma jakąś przemowę wygłosić, i chce zobaczyć czy mowa jego ciała jest prawidłowa.

    Odpowiedz
  12. weroni

    dobrze że ktoś pisze jakieś sprawdzone rady i strategie i nawet o hangoucie – z którego korzystam od niedawna. A instrukcja nagrania webinara krok po kroku powinna być prosta dla każdego.
    skup palet Warszawa: palety Warszawa

    Odpowiedz
  13. Bazarek

    Sposób działa bardzo dobrze i świetnie opisany 🙂
    Jedynie z czym miałem problem to ustawić w tym Hangouts by nagrywało z dźwiękiem bo konieczna była w moim przypadku zmiana ustawień na karcie dźwiękowej

    Przy nagrywaniu można wybrać czy chcemy nagrywać cały obraz z ekranu czy np. obraz z przeglądarki tylko, to taka przydatna opcja,

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *