Zasada Rynku Wewnętrznego w marketingu internetowym

Jeśli zaglądasz do Domowego Systemu Zarabiania na bieżąco, to niedawno dowiedziałeś się jak stworzyłem swoje małe imperium internetowe, a dzisiaj powiem Ci na czym polega Zasada Rynku Wewnętrznego w marketingu, bo z tego korzystają liderzy.

W przypadku każdego, kto angażuje się w marketing wielopoziomowy, jego celem jest zasada rynku wewnętrznegozbudowanie jak najszerszej grupy, która regularnie będzie się powiększać.
Wprawdzie przedstawiłem już projekty, które pozwalają Ci zarabiać tak bez budowania grupy, jak i inwestowania większych nakładów finansowych, to jednak, jeśli chcemy na tym zarabiać, musimy dać coś więcej od siebie.
Dlatego dobrze jest poznać Zasadę Rynku Wewnętrznego.

No jeśli już działasz jakiś czas w tym rynku, to z pewnością wiesz, że taką zasadą (perełką na torcie) jest bezpośrednie zaangażowanie osób, które zaczną działać w danym programie z Twojego polecenia.

Jednak budowanie takiej społeczności wokół siebie, to już temat na odrębny wpis, albo raczej szkolenie.

Na temat budowania społeczności powstało już wiele poradników i innych temu podobnych pomocy, ale nie będą one skuteczne, jeśli nie zrozumiemy obaw i pytań ludzi stojących po drugiej stronie.

Musisz więc odpowiedzieć sobie na pytanie, czego mogą się oni obawiać?
Ano tego, czego angażując się w jakąkolwiek działalność MLM i my sami obawialiśmy się najbardziej.
Tak więc ludzie nie chcą wejść do danego biznesu, czy choćby programu mlm z trzech powodów:

– bo nie chcą,
– bo nam nie ufają,
– bo nie mamy im nic do zaoferowania.

Rozkładając kolejne podpunkty na czynniki pierwsze, powiem Ci, na czym polega zasada rynku wewnętrznego, czyli jak ją skonstruować i jakie podjąć działania, które są do tego niezbędne.

Otóż, aby mieć większą siłę przebicia, należy swój strumień marketingowy skonstruować tak, aby osoby przeprowadzać przez niego, od niewielkiego do jak największego zaangażowania, zdając sobie sprawę, że każde pozytywne doświadczenie będzie wzmacniało relacje pomiędzy nami, jako promotorem grupy, a jej członkami.

Większość z nas budując grupę, skupia się na rynku zewnętrznym, do którego zaliczymy wszystkich ludzi na świecie, do których możemy dotrzeć. Dla wielu jest to zrozumiałe, bo w ten sposób docieramy do nieograniczonej rzeszy odbiorców.
Takie działania zazwyczaj nie przynoszą jednak efektu, ponieważ konwersacja z takimi osobami jest utrudniona. W efekcie do naszej grupy dołączy tylko niewielki procent osób, z którymi się skontaktowaliśmy, co może odbić się także i na naszej frustracji i zniechęceniu do jej budowania.

W związku z tym, zamiast skupiać się na rynku zimnym (zewnętrznym), lepiej zainteresować się rynkiem wewnętrznym (ciepłym).

W tym wypadku musimy znać jednak zasadę rynku wewnętrznego, która mówi nam, że:

1. Identyfikujemy to, co ludzie z naszej grupy docelowej chcieliby mieć.
2. Mamy to.
3. Mówimy im o tym!

To, w jaki sposób damy się bliżej poznać odbiorcom zależy już tylko i wyłącznie od nas, choć sposobów na to jest dziś naprawdę mnóstwo. Najprostszym, który w zasadzie działa jako autopilot jest tutaj autoresponder, choć nie tylko. I tak z dobrej strony poznać znającym nas użytkownikom możemy dać się na kilka sposobów:

1. Dystrybucja wartościowej treści:

  •  webinary,
  •  szkolenia,
  •  filmy video,
  •  e-booki,
  •  blogi,
  •  artykuły na blogach innych ludzi.

2. Pomoc i zaangażowanie

  •  fora i grupy dyskusyjne,
  •  media społecznościowe.

3. Reklama

  •  Facebook,
  •  Google,
  •  banery,
  •  linki.

Jak się przekonasz, zalety posiadania ciepłego rynku są nie do przecenienia. Nie ma lepszego sposobu na budowanie grupy w MLM, aniżeli skorzystać z osób, które już nas znają i nam ufają.

Oczywiste jest to, że nigdy 100% ludzi nie skorzysta z naszej oferty, nie dołączy do naszej grupy, czy nie kupi naszego produktu. Jednak złota zasada marketingu wewnętrznego mówi nam, że wcale ich nie tracimy. Nawet jeżeli nie skorzystają z naszej oferty, być może zrobią to z upływem czasu lub też bardziej przystępni będą przy kolejnej ofercie.
Cały czas możesz na nich na wiele sposobów oddziaływać. Im bardziej pozytywne odczucia będą przywoływać, tym efekty twojej kampanii będą bardziej skuteczne.

Nie trać więc czasu i jeszcze dziś zacznij stosować zasady rynku wewnętrznego w swoich działaniach, bo tylko i wyłącznie na tym skorzystasz.

To na razie tyle na temat tzw. Zasad Rynku Wewnętrznego i ich zastosowania w programach partnerskich bądź innych systemach mlm.

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m.in. poprzez poniższe frazy kluczowe:

  • jak stosować zasady rynku wewnętrznego
  • zasad rynku wewnętrznego
  • zasada rynku wewnętrznego
  • zasada rynku wewnętrznego w marketingu
  • zasady rynku wewnętrznego

7 myśli nt. „Zasada Rynku Wewnętrznego w marketingu internetowym

  1. Kamil

    Myślę, że właśnie reklama w Internecie – tak jak piszesz Facebook, obecność w wyszukiwarce – jest naprawdę wartościowa i trzeba coraz większą uwagę na tym skupiać 😉 Dobry wpis, dzięki, przekaże swoim kolegom na pewno!

    Odpowiedz
  2. Asia

    Dla mnie działalność w MLM jest bardziej skomplikowana niż wszystkie inny formy biznesów o jakich można byłoby mówić. Tak naprawdę możliwości tutaj są zróżnicowane i sami musimy wiedzieć jak się rynkiem wewnętrznym zająć, aczkolwiek wpis na pewno podsuwa wiele ciekawych podpowiedzi.
    Asia ostatnio opublikował…Biżuteria ze srebraMy Profile

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge